Sty
2014

Efektywne zarządzanie czasem

Wielu z nas nie docenia tego czym jest czas. Dopiero po wielu latach zdajemy sobie sprawę jakie jego ilości udało nam się zmarnować lub też wykorzystać w nieodpowiedni sposób. Konieczna jest więc zmiana tego podejścia, gdyż czas jest najcenniejszą rzeczą jaką posiadamy, a obecnie uznać go wręcz można za towar deficytowy. Właściwe nim zarządzanie pozwoli na szybsze osiąganie celów i lepszą organizację naszego życia.

www.octopus.edu.pl

Dobrym pomysłem jest zbudowanie pewnej matrycy zarządzania czasem,w ramach której codziennie czynności zostaną pogrupowane na ważne, nieważne, pilne i niepilne. Dzięki temu ustalona zostanie pewna hierarchia. Warto skupić się na czynnościach, które są naprawdę istotne i dodatkowo przybliżają nas do określonego celu. Pamiętajmy o tym, że niektóre zadania możemy delegować, z innych zaś zrezygnować, na rzecz tych, które dają lepsze efekty. Ograniczajmy liczbę zadań, które zaliczają się do grupy pilnych/ważnych, gdyż to właśnie one powodują najwięcej stresów. Jeśli zabierzemy się za ich wykonanie wcześniej, uda się nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.

ciecielaserowe.ogólny.com.pl